Kategorie

Forum

Generalne / Czy czujesz się Polakiem za granicą?

Od 1 do 10 z 19

  1.  

    Witam, nazywam się Eliza Tomczyk. Jestem studentką dziennikarstwa i chciałabym się od Was dowiedzieć jak się czujecie za granicą? Czy czujecie się Polakami, czy ukrywacie swoje pochodzenie? Uważacie się Europejczykami? W jaki sposób mówicie o swoim ojczystym kraju? Jaka sytuacja ekonomiczna (bądź jakakolwiek inna) w Polsce zmusiła Was do opuszczenia kraju? Byłabym wdzięczna, gdbyby parę osób odpowiedziało mi na w/w pytania. Piszę reportaż i myślę, że mi pomożecie :)

     

    Pozdrawiam gorąco i życzę powodzenia.. :)

  2.  

    Mieszkam w Kanadzie od 17 lat. Wyjechalem z Polski w wieku 12 lat, z rodzicami, za....lepsza przyszloscia. Nie tyle co czuje sie, ale jestem w 100% Polakiem, i tak zawsze bylo, i tak zawsze bedzie.

  3.  

    Wyjechałam z Polski głównie za pieniędzmi.  Czuję się Polką i chcę wrócić do Polski. Czuję się źle na emigracji, ale absolutnie nie żałuję, że się zdecydowałam na wyjazd, nie tylko ze względu na pieniądze, ale również ze względu na doświadczenie jakie tu zdobyłam. Jestem w Irlandii drugi rok.

  4.  

    Też byłam za granicą, ponad pół roku. Nie jest to jakiś kawał czasu, ale jednak zdołałam poznać obcą kulturę i ludzi w niej żyjących :) Spotkałam dosyć wielu Polaków i ze smutkiem stwierdzam, że kilku z nich nie przyznawało się do swej narodowości, m.in. z tego względu, że Polska słynie z zamiłowania do alkoholu, czy kradzieży, toteż te osoby bały się odrzucenia przez daną jednostkę. Nie każdy jest przecież tym złym Polakiem, prawda? :) Dziekuję za odpowiedzi :) Myślę, że będzie ich więcej. Pozdrawiam gorąco :)

  5.  

    Polakiem sie jest, albo nie jest.

    Jesli sie jest a nie czujesz sie nim, tzn. ze masz problemy z autoakceptacja, ktora wynika niestety z jakichs kompleksow, a moze ich byc mnostwo,

    Mysle, ze nieczucie sie Polakiem jest bardziej charakterystyczne dla emigracji krotkotrwalej lub poczatkowej.